Pro prodejce
Přihlašování prodejců ukončeno.
Stav naplněn. Děkujeme za váš zájem.
Kontakt: infocentrum@zidlochovice.cz
Provozní, organizační a všeobecné podmínky pro již registrované prodejce:
Pořadatelé si vyhrazují právo posoudit prodejní sortiment a povolit prodej zboží, které se zaměřením akce souvisí a nepopírá ho, případně nevhodné zboží nebo jeho část z prodeje vyloučit.
Podmínky konání Meruňkobraní
vydané Radou města Židlochovice dne 1. 4. 2022 pod č. usnesení 2022/74/6.6 (dále jen Podmínky)
Čl. I.
Úvodní ustanovení
- Meruňkobraní v Židlochovicích je pořádáno za účelem propagace regionálního produktu, kterým jsou meruňky s názvem "Židlochovická Fenzova úrodná".
- Pořadatelem Meruňkobraní v Židlochovicích je město Židlochovice, administrátorem trhů je Regionální turistické informační centrum (dále též informační centrum), osobou pořadatelem pověřenou k zajištění konání je Lenka Betášová, tel. č. 734 352 343, 547 426 024, e-mail: lenka.betasova@zidlochovice.cz. Více informací je uvedeno na: https://www.merunkobrani.cz/.
- Meruňkobraní se koná vždy v měsíci červenci na náměstí Míru, na tržnici a na tržišti v Židlochovicích.
- Meruňkobraní se řídí platnými zákony a vyhláškami ČR, nařízením města Židlochovice č. 1/2012, kterou se vydává Tržní řád města Židlochovice, Obecně závaznou vyhláškou města Židlochovice č. 4/2019, o místním poplatku za užívání veřejného prostranství.
- Součástí Meruňkobraní jsou také trhy, na kterých jsou nabízeny především zemědělské produkty, potraviny a rukodělné a řemeslné výrobky z produkce malých pěstitelů, chovatelů, zpracovatelů a chráněných dílen z Čech a Moravy, přičemž se preferují regionální produkty a zboží a výrobky "FAIR TRADE" (čaj, káva, čokoláda, drobné předměty). Podmínkou účasti je, že prodejce nabízí nejméně jeden produkt buď vyrobený s meruňkami nebo má k meruňkám jednoznačný vztah (např. výtvarný).
- Není povolen prodej živých jatečních zvířat, usmrcování, stahování a porcování masa na prodejním místě s výjimkou ryb.
- Je povoleno prodávat čerstvé řádně chlazené ryby, drůbeží a králičí maso pouze v případě dodržení požadavků na hygienu prodeje.
- Pořadatel si vyhrazuje právo posoudit prodejní sortiment a nevhodný sortiment nebo jeho část z prodeje vyloučit.
- Prodej není povolen osobám mladším 15 let a osobám jinak nezpůsobilým k provozování této činnosti.
- Účast prodejců je možná pouze za podmínky dodržování těchto Podmínek, řádného vyplnění Registračního listu a zaplacení registračního poplatku ve výši 1.500,- Kč (v případě prodeje formou občerstvení), v ostatních případech 700,- Kč. V případě požadavku prodejce na připojení k elektrické síti také zaplacení paušální platby za odběr elektrické energie ve výši 500 Kč/den/1 zásuvku, v případě požadavku prodejce na zapůjčení pivního setu také zaplacení zálohy za zapůjčení.
- Přihlášením, resp. vyplněním registračního listu nevzniká prodejci automaticky právo na účast na Meruňkobraní.
- V případě nekonání Meruňkobraní vrátí pořadatel prodejcům již zaplacené registrační poplatky, platby za odběr elektrické energie a zálohy za zapůjčení pivních setů.
- Prodejce je povinen zaplatit sankci 5.000,- Kč v případě, že zruší svou účast na Meruňkobraní méně než 20 kalendářních dnů před jeho konáním.
- V případě, že se prodejce k prodeji nedostaví, registrační poplatek se nevrací.
- Pořadatel vede evidenci a registraci prodejců, určuje prodejcům prodejní místa.
- Zájemce o prodej na Meruňkobraní (též prodejce) je povinen řádně vyplnit Registrační list a předat ho osobě pověřené k zajištění konání trhů. Registrační list je přílohou těchto Podmínek.
- Registrační poplatek a platbu za připojení k elektrické energii je prodejce povinen zaplatit nejpozději 14 dnů před termínem konání Meruňkobraní, a to na účet pořadatele 19-2027059319/0800, variabilní symbol 2141, specifický symbol je IČO prodejce. Pro snazší identifikaci platby uvede prodejce do poznámky své jméno nebo název firmy. V případě, že prodejce nezaplatí registrační poplatek a případnou platbu za odběr elektrické energie, nebude mu prodej umožněn.
Čl. II.
Registrace prodejců
- Prodej se uskutečňuje z prodejního zařízení umístěného na prodejním místě. Prodejním zařízením se rozumí zejména stánek, motorové vozidlo (je-li k tomu uzpůsobeno), návěs nebo přenosné zařízení (stůl, lavice apod.) Pokud má prodejce vlastní prodejní zařízení, musí být zhotoveno ze zdravotně nezávadného a dobře čistitelného materiálu.
- Pořadatel zapůjčí prodejcům prodejní zařízení, tzv. pivní set. Jedna sada obsahuje jeden stůl o šířce 49 cm a dvě lavice o šířce 25 cm a délce 220 cm. Vratná záloha za zapůjčení jedné sady činí 500,- Kč.
- Pořadatel poskytne prodejcům za úplatu připojení elektrických zařízení potřebných k prodeji k elektrické síti. Za připojení (resp. odběr elektrické energie) jedné zásuvky je stanovena paušální platba ve výši 500,- Kč.
- Zásobování prodejních míst z vozidla prodejce je povoleno od 6.00 do 9.00 hodin. Od 9.30 hodin již není prodejcům umožněn příjezd vozidlem na místo konání trhů. Parkování vozidel prodejců je umožněno v blízkosti místa konání, bližší informace podá osoba pověřená k zajištění konání trhů.
- Prodejní doba trhů je stanovena od 10.00 - 18.00 hodin.
- Pořadatel zajišťuje, aby v prostoru trhů nebyl realizován prodej bez registrace nebo mimo prodejní místa a zařízení (např. pochůzkový prodej, přímý prodej ze zavazadel apod.).
- Pořadatel zajišťuje prodejcům přístup k WC a odběr pitné a teplé vody v budovách č. p. 100, ulice Masarykova a č. p. 152 na náměstí Míru.
- Prodejní místa jsou pořadatelem číselně označena.
- Prodejce je oprávněn k prodeji užít pouze prodejní místo pořadatelem určené.
- Je vhodné, aby si prodejci zastínili určené prodejní místo vlastním slunečníkem, příp. party stanem.
- Vlastní příprava prodejního místa je umožněna od 6.00 hodin.
- V případě zapůjčení prodejního zařízení od pořadatele je prodejce povinen před započetím prodeje zaplatit zálohu za zapůjčení.
- Prodejce je povinen pořadatelem určené prodejní místo viditelně a trvale označit
- jménem a příjmením, popř. obchodní firmou a identifikačním číslem u fyzické osoby,
- názvem, popř. obchodní firmou, sídlem, identifikačním číslem a osobou odpovědnou za činnost tohoto prodejce u právnické osoby.
- Prodejce je povinen označit prodávané zboží cenovkami (popř. vyvěsit ceník), zemí původu a datem spotřeby. Biopotraviny a bioprodukty označit na obalu logem "zelené zebry" nebo viditelně umístit oprávnění (certifikát) k používání označení "bio".
- Prodejce je povinen udržovat prodejní zařízení, prodejní místo a jeho okolí v čistotě, průběžně odstraňovat odpad i obaly zboží na pořadatelem určené místo, a to podle jednotlivých druhů a kategorií odpadů, neumísťovat na prodejní místo a jeho okolí věci, které by ztěžovaly průchod zákazníků.
- Prodejce je povinen zajistit si zařízení pro hygienické skladování a likvidaci vedlejších živočišných produktů a na požádání předložit potvrzení o jejich likvidaci.
- Prodejce je povinen po skončení prodeje, nejpozději do 20.00 hodin, předat osobě pověřené k zajištění konání trhů prodejní místo uklizené a čisté, zapůjčené prodejní zařízení vrátit čisté a dezinfikované. Po řádném vrácení prodejního zařízení bude prodejci vrácena záloha zaplacená při jeho zapůjčení.
- Prodejce je povinen prodej na určeném prodejním místě zajistit od 10.00 do 18.00 hodin a za tím účelem mít k dispozici dostatečné množství zboží.
- Prodejce je oprávněn při prodeji použít výhradně elektrické přístroje a prodlužovací kabely s platnou revizí, na jejichž použití se s pořadatelem dohodl. V případě nedodržení omezení uvedeného v předchozí větě může být prodej ukončen a prodejce z prodejního místa vykázán.
- Prodejce je dále povinen
- dodržovat sortiment uvedený v Registračním listu,
- dodržovat zásady osobní hygieny a udržovat v čistotě i svůj oděv,
- zajistit dodržování osobní hygieny všech osob podílejících se na manipulaci s prodávanými produkty, za tím čelem zajistit pitnou vodu na mytí rukou a pracovních nástrojů, které jsou při prodeji používány,
- prodej organizovat tak, aby se jednotlivé druhy zboží nevhodně navzájem neovlivňovaly a byly chráněny před přímým slunečním zářením a jinými nepříznivými vlivy (prach, vlhko, kouř, hmyz apod.),
- nabízet ovoce a zeleninu očištěné a zbavené povadlých částí.
- Kontrolu provádějí orgány k tomu oprávněné, zejména Česká obchodní inspekce, Státní zemědělská a potravinářská inspekce, Krajská hygienická stanice Jihomoravského kraje se sídlem v Brně, Státní veterinární správa České republiky, Státní požární dozor, Inspektorát bezpečnosti práce, Policie ČR, Městská policie Židlochovice a pořadatelem pověřené osoby.
- Osoby a orgány oprávněné ke kontrole se prokazují průkazem nebo oprávněním ke kontrole.
- Při kontrole se prodejce musí prokázat občanským průkazem, oprávněním k podnikání, v případě zaměstnance také pracovní smlouvou a příp. dalšími dokumenty potřebnými k prodeji.
- Ustanovení těchto Podmínek nezbavují pořadatele, prodejce ani ostatní osoby, povinnosti dodržovat závazné právní předpisy, které se vztahují na prodej zboží.
- Tyto Podmínky konání Meruňkobraní v Židlochovicích nabývají účinnosti dnem 1. 4. 2022
Čl. III.
Organizace prodeje
Čl. IV.
Prodejní místo
Čl. V.
Prodej
Čl. VI.
Kontrola
Čl. VII.
Závěrečná ustanovení
PROVOZNÍ, ORGANIZAČNÍ A VŠEOBECNÉ PODMÍNKY PRODEJCŮ NA MERUŇKOBRANÍ
byly schváleny Radou města Židlochovice v souladu s ustanovením §102 odst. 3 zákona č. 128/2000 Sb. o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů, usnesením RM č. 2022/74/6.6 RM ze dne 1. 4. 2022.
Kontaktní osoba:
- Lenka Betášová (sjednávání prodejců,
sjednání místa, organizační záležitosti, smlouvy, platby)
e-mail: lenka.betasova@zidlochovice.cz, tel.: 734 352 343